مقام معظم رهبری در منزل سردار شهید محمود سبیلیان (20/05/1380) :: سروها، ......... ایستاده می مانند

سروها، ......... ایستاده می مانند

امام خمینی (ره) :قــد دلجـویت انـدر گلشـن حسـن *** یکی سروی است کاندر کاشمر نیست

سروها، ......... ایستاده می مانند

امام خمینی (ره) :قــد دلجـویت انـدر گلشـن حسـن *** یکی سروی است کاندر کاشمر نیست

سروها، ......... ایستاده می مانند

رهبر انقلاب: این را یکی از فوریّتها و اولویّتها بدانید و در درجه‌ی اوّل بروید سراغ پدر و مادرهایی که هستند و همسران شهدا - آن کسانی که همسر داشتند - یا برادران و خواهران؛ آنهایی که برادر و خواهر دارند. از آنها راجع به شهید، راجع به خُلقیّات شهید، راجع به روحیّات شهید بپرسید و اینها را در اختیار نسل جوان بگذارید. 95/7/25

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
آخرین نظرات

بخش‌هایی از سخنان منتشر نشدهی مقام معظم رهبری در تشریف فرمایی معظم له به منزل سردار شهید محمود سبیلیان (20/05/1380)

... خدا ان شاء ا... همهتان را تأیید بکند . خدا ان شاء ا... که برکات این شهدای عزیز را روز به روز در جامعه‌ی ما محسوس‌تر و برجسته‌تر بکند. هر چه که یاد اینها برجسته‌تر و زندهتر بشود، زندگی حقیقیتر میشود. در این کشور گاهی بعضی مردم به ظاهر زندهاند، باطناً حیاتی وجود ندارد. حیاتی که همراه باشد با سر سپردگی و بی ابتکاری و دلباختگی به دیگران، چیزی ندارد. زندگی یی که در آن هدفی وجود نداشته باشد ، چیزی ندارد . وقتی که اینها زنده باشند ، روحشان ، نامشان ، یادشان زنده باشند ، زندگی حقیقی خواهد شد و انسان ها با جهت و با هدف ، حرکت می کنند . ان شاء ا... که روز به روز هم همین جور باشد . ان شاء ا... که روز به روز مثل شما خوبان در جامعه زیاد بشود .

ان شاء ا... که خداوند خودش همه ی ما ها را به برکت صفا و صداقت اینها مشمول نور هدایت خودش قرار بدهد . امروز در آن جایی که انگیزه های خوب و ایمان های قوی هست ، اگر فهم و بینش و سواد و علم در آن جا در همین جهت به کار بیفتد ، معجزه می کند . توجه می کنید ؟ یعنی نقش یک فرد تحصیل کرده ای که دل به معنای حقیقی در گرو همان مبانی نورانی انقلاب دارد ، همان چیزی که این جوان های پاک به خاطر جانشان را کف دست شان گرفتند . یعنی مبانی معرفت زلال دینی ، وقتی به این مبانی ، پایبندی داشته باشند و خودشان اهل علم و اهل معرفت علمی باشند ، اینها وظیفه شان چند برابر دیگران سنگین است . چون توانایی شان از دیگران بیشتر است ... الان یک عده از خانم ها در یک مرکز حساس هستند که در هر دوی اینها ( علم و معرفت ) کمبود دارند . توجه دارید ؟ هم از لحاظ علمی آدمهای برجسته ای نیستند و تحصیلات آنچنان قابل توجهی ندارند ، هم از لحاظ آن پایبندی ها و دلبستگی ها یی که بدون آن انسان پوچ است .

از نورانی بودن دلشان به معرفت دینی ، از آن جهت هم کمبود دارند . حالا ممکن است یک روزی خوب بودند ، اما دچار کمبودند ، دچار ضعفند و دچار نوعی استحاله و از درون خوردگی و پوسیدگی از درونند . اما اسم و رسم و حرف و ادعاشان هم زیاد است . آن وقت همه به آنها نگاه می کنند که خانم انقلابی مسلمان یعنی این . او هم یک ضعفهایی را نشان می دهد یک جاهایی . در واقع ، انعکاس  نا مناسبی را ایجاد می کند . در حالی که ما خانم های عالم درس خوانده ، تحصیل کرده و مراتب علمی طی کرده و از لحاظ معرفت دینی در سطح بالا خیلی داریم . در تهران و جاهای دیگر و شهرستانها هم زیاد داریم .

در تهران گاهی پیش من خانم های بسیار با معلومات بسیار بالا و بسیار خوب از لحاظ علمی دارای رتبه های بالایی در رشته های مختلف علمی هستند و کلی در رشته پزشکی و بعضی در رشته های دیگر ، مثلا در خود پزشکی ، تعداد زیادی اتفاقا هستند و معرفت هایشان هم معرفت های خوب . اینها بارز نیستند و نشان داده نمی شوند . می دانید ؟ نما برای زن انقلابی نسل نو نیستند ، نما ، آنهایند . توجه می کنید ؟

نمای غیر انقلابی ها هم که همان هایی هستند که توی خیابانها بعضی هایشان را می بینید که بر یک روش های خیلی زشت در رفتارها و در لباس پوشیدن و ... اصرار دارند آنها نمای آن طرفند ، اینها هم نمای انقلابی هایند . البته هر دو اشتباه است : یعنی آنهایی هم که نمای ضد انقلاب تلقی می شوند ، خیلی هایشان ضد انقلاب نیستند ، متدینند ، انقلابی اند ، ولی رفتارشان غلط است ، عرضه ی این را ندارند که خودشان را در رفتار صحیح پیش ببرند . اشکال شان اینجاست . خب ، حالا اینجا جای کی خالی است ؟

جای آن طبقه زنانی که هم از معرفت دینی صحیح برخوردارند و هم از معرفت دینی صحیح و عمیق که دچار استحاله نشده اند و از درون پوک نشده اند و به آنچه که دارند ، افتخار می کنند ، قدر آن را می دانند و معنای این حرف هایی را که این جوان در این دفتر ( اشاره به دست نوشته های شهید ) نوشته ، می فهمند . اینها هر کدام عمقی دارند دیگر . هر کدام از اینها یک باطنی دارند ، او همانطور با صفا نوشته ، اما همان نوشته ی با صفایی که از روی طبع اولیه ی خودش نوشته ، همین دارای عمق است .

خاصیت ایمان هم همین است که ایمان درست ، عمیق است . عمق دارد . اینها را می فهمند ، اینها باعث می شود که شما خانم هایی که این خصوصیات را دارید ، همدیگر را باید پیدا کنید ، باید بارز بشوید ، نشان داده شوید ، وظیفه ی سنگینی است . روی دیگران ، تاثیر گذاری کنید .

یکی از کارهای مهم برای انسان هایی که در وجود خودشان یک چیزی سراغ دارند ، این است که آن را به صورت یک اثری پرتاب کنند به سمت دل و جان مخاطبان . ممکن است در ده مورد ، پنج مورد مثلا فرض کنید که کارگر نیفتد ، اما پنج مورد کارگر می افتد . این یعنی ساختن و پیش رفتن و نظریه های جدید دادن ، یعنی نظریه های جدید انسانی را درک کردن ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی