مادر شهید احمد زراعتکار بهشتی شدند /گنجینه ای دیگر از دست رفت :: سروها، ......... ایستاده می مانند

سروها، ......... ایستاده می مانند

امام خمینی (ره) :قــد دلجـویت انـدر گلشـن حسـن *** یکی سروی است کاندر کاشمر نیست

سروها، ......... ایستاده می مانند

امام خمینی (ره) :قــد دلجـویت انـدر گلشـن حسـن *** یکی سروی است کاندر کاشمر نیست

سروها، ......... ایستاده می مانند

رهبر انقلاب: این را یکی از فوریّتها و اولویّتها بدانید و در درجه‌ی اوّل بروید سراغ پدر و مادرهایی که هستند و همسران شهدا - آن کسانی که همسر داشتند - یا برادران و خواهران؛ آنهایی که برادر و خواهر دارند. از آنها راجع به شهید، راجع به خُلقیّات شهید، راجع به روحیّات شهید بپرسید و اینها را در اختیار نسل جوان بگذارید. 95/7/25

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
آخرین نظرات

  انا لله وانا الیه راجعون

فوت و درگذشت سرکار خانم بیگم جان هاشمی ،مادر شهید احمد زراعتکار را خدمت امام زمان عجل اله ونائب ایشان امام خامنه ای و  خانواده بزرگوار ایشان و امت شهید پرورتسلیت عرض مینماییم .

پارسال که منزل مادر شهید رفتیم از زیارت ایشان محروم شدیم. .چند شب پیش هم که چهل شب  رفنتیم منزل مادر بزرگوار شهید احمد زراعتکار ، تشریف نداشتند  .اما به دلیل عدم حضور نوه شهید که میزبان اصلی هر سال بودند ، حدس و گمانهایی زدیم .و با پرس و جو متوجه شدیم  مادر شهید در بیمارستان بستری هستند ،دلمان لرزید و …

شب شهادت امام جعفر صادق چهل شب منزل شهید مهدی صادقیان بویم که آقای حسینی از اقوام شهید زراعتکار تلفنی خبر درگذشت مادر بزرگوار شهیدرا دادند. آهی کشیدم و حسرت خوردیم  .البته این مادر عزیز در روز شنبه  به رحمت خدا رفتند  و  ظاهرا مدتی در یکی از بیمارستانهای نیشابور بستری بودند.به یاد پارسال افتادم که رفتیم بیمارستان ایت اله مدرس .

پارسال که بخاطر سکته قلبی در کاشمر بستری بودند ، به عیادتشان رفتیم ،البته روز بعد از حضور چهل شب در منزل  ایشان.وقتی به بیمارستان رفتیم اخلاق و رفتار ایشان در سن 90 سالگی حکایت از صبر و حوصله ایشان داشت (در تصویر می بینید ).ایشان را در روستای ایور  کوهسرخ به خاک سپردند .

او مادر شهیدی بود که در زمان حیاتش با امام زمان عجل الله  ارتباط عمیقی داشتند بطوریکه می گفتند دوری امام زمان عجل اله برای من خیلی سخت است و نمی توانم فراق آنحضرت را تحمل کنم .

خلاصه گنجینه ای دیگر از دست رفت.امیدوارم مردم و مسولین متوجه این گنجینه ها باشند .شناخت تاریخ و فرهنگ دفاع مقدس و مردمی که جنگ را پشتیبانی کردند باید از میان گفتارهای ایثارگران انجام شود و پدر ومادر شهدا که فرزندانشان و اموالشان را فدا کردند اولین ها هستند.

طرح تاریخ شفاهی جنگ شامل تمام والدین معظم شهدا ترشیز می‌شود که در قید حیات هستند. پدر و مادر شهیدان از نظر قانونی جزو ایثارگران محسوب شده و به عنوان راویان زنده می‌توانند بازگو کننده بخش مهمی از تاریخ این سرزمین باشند.

شناسایی و انتخاب والدین شهدا، تشکیل پرونده فرهنگی و سازماندهی و برنامه‌ریزی، ضبط تصویری، مصاحبه، عکاسی پشت صحنه، تطرح تاریخ شفاهی جنگ شامل تمام والدین معظم شهدا استان گلستان می‌شود که در قید حیات هستند. پدر و مادر شهیدان از نظر قانونی جزو ایثارگران محسوب شده و به عنوان راویان زنده می‌توانند بازگو کننده بخش مهمی از تاریخ این سرزمین باشند.

 شناسایی و انتخاب والدین شهدا، تشکیل پرونده فرهنگی و سازماندهی و برنامه‌ریزی، ضبط تصویری، مصاحبه، عکاسی پشت صحنه، تدوین و آماده‌سازی راش‌ها، پیاده‌سازی متن مصاحبه‌ها ، چکیده‌سازی، نمایه‌سازی و نوشتن گزارش از مهمترین کارهایی است که باید انجام گیرد.

امیدواریم ادارات و سازمانهای مربوطه چه دولتی و چه مردمی از این مهم غفلت نکنند.جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ترشیز آمادگی کامل خود را برای همکاری با ادارات و سازمانها در تاریخ شفاهی جنگ اعلام می کند .

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی