سرو 44/روحانی شهید محمّد بهبودی ،اولین شهید انقلاب اسلامی کاشمر (ترشیز)+ زندگینامه :: سروها، ......... ایستاده می مانند

سروها، ......... ایستاده می مانند

امام خمینی (ره) :قــد دلجـویت انـدر گلشـن حسـن *** یکی سروی است کاندر کاشمر نیست

سروها، ......... ایستاده می مانند

امام خمینی (ره) :قــد دلجـویت انـدر گلشـن حسـن *** یکی سروی است کاندر کاشمر نیست

سروها، ......... ایستاده می مانند

رهبر انقلاب: این را یکی از فوریّتها و اولویّتها بدانید و در درجه‌ی اوّل بروید سراغ پدر و مادرهایی که هستند و همسران شهدا - آن کسانی که همسر داشتند - یا برادران و خواهران؛ آنهایی که برادر و خواهر دارند. از آنها راجع به شهید، راجع به خُلقیّات شهید، راجع به روحیّات شهید بپرسید و اینها را در اختیار نسل جوان بگذارید. 95/7/25

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
آخرین نظرات

روحانی شهید محمد بهبودی :

روحانی شهید محمد بهبودی در سال 1336 ، در روستای  باب الحکم شهرستان بردسکن چشم به جهان گشود. پدر بزرگوارش از راه کشاورزی و لحاف دوزی امرار معاش می کرد و به نماز و روزه و مسائل دینی و قرآنی اهتمام خاصی داشت . محمد ، دوران ابتدایی را در دبستان در زادگاهش سپری نمود و از شاگردان ممتاز مدرسه به شمار می آمد . معلمان او از اخلاق خوب و وضعیت درسی او راضی بودند.

ایشان در سن 13سالگی (تقریبا سال 1349) به توصیه و تشویق شهید آیت الله سعیدی به حوزه ی علمیه ی دانش در شهر کاشمر گام نهاد و فصل جدیدی را از زندگی آغاز نمود . دوره ی مقدماتی علوم دینی را در حوزه ی علمیه ی کاشمر و زیر نظر اساتیدی همچون شهید آیت الله سعیدی ، سپری نمود، و سپس به توصیه ی مرحوم آیت الله مشکینی – که توسط ساواک و ایادی رژیم دیکتاتور پهلوی به کاشمر تبعید شده بودند – همراه سیزده نفر از طلاب مدرسه ی دانش به حوزه ی علمیه ی قم عزیمت نمود. در حوزه ی علمیه ی قم ، در مدرسه ی حجتیه مشغول تحصیل علوم حوزوی شد .

ایشان از طلاب انقلابی و پر تلاش بود و ایام تبلیغ و نیز سه ماه تابستان که دروس حوزوی تعطیل بود ، در روستای محل تولد و روستاهای اطراف برای نوجوانان و جوانان کلاس قرآنی می گذاشت و تمامی اهالی روستا ازکلاس های قرآنی و احکام ایشان بهره مند می شدند و از سخنرانی های انقلابی ایشان خط می گرفتند .

انقلاب اسلامی که با شرکت تمامی اقشار مردم از تمامی شهرها و روستاها ، اعتراض خود را علیه رژیم دیکتاتوری پهلوی آغاز کرد ، موجب ترس و وحشت عمال رژیم شد، به گونه ای که هر کجا جمعیتی در اعتراض به حکومت بر می خاستند ، پاسخ آنان را با گلوله می دادند و گمان می کردند که اندیشه ی اسلامی و مکتبی مردم را می توان با شرارت و جنایت از بین برد، به ویژه با وجود روحانیتی که در طول تاریخ مبارزات چشمگیری علیه دیکتاتوری داشته است و شهدای زیادی را تقدیم مکتب و انقلاب نموده است .

روحانی شهید محمد بهبودی یکی از طلاب وفادار به امام و انقلاب بود و تعهدی وافر نسبت به اسلام و در پیروزی انقلاب اسلامی و بیداری مردم کاشمر نقشی کلیدی و اساسی داشت . ایشان در دوران انقلاب ، در امر توزیع اعلامیه های امام و نشریات افشا گرانه، کوششی طاقت فرسا داشت و از کادر اصلی انقلابیون کاشمر به حساب می آمد.بیشتر برای پخش اعلامیه های امام خمینی رحمه اله کتابخانه ای تاسیس کرده و به این بهانه ، اعلامیه ها و نوارهای امام را بین مردم توزیع می کرده است . به همین دلیل و به جهت سخنرانی های افشا گرانه علیه رژیم ستم شاهی ، توسط ساواک دستگیر و چند ماه در زندان های مخوف رژیم به شدت شکنجه شد، ولی هیچ گاه از ادامه ی راه باز نماند . این شهید بزرگوار مدتی را از محضر مرحوم آیت الله مشکینی استفاده نمود و در شهرستان کاشمر مردم را برای ورود امام امت به میهن اسلامی آماده می کرد .

او سرانجام پس از سال ها مجاهدت در راه تحقق انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در جریان پایین کشیدن مجسمه ی شاه خائن ، توسط ساواک و ایادی رژیم ستم شاهی به گلوله بسته شد .یعنی در روز 1357/09/17در خیابان قائم مورد اصابت گلوله دژخیمان رژیم پهلوی قرار گرفت و بعد از سه روز به دلیل عدم مداوای ایشان در کاشمر در ظهر عاشورای سال 57   ،1357/09/20  در بیمارستان شهرستان تربت حیدریه  به فیض شهادت نائل آمدند. آیت الله سعیدی بر پیکر مبارک او ، نماز خواندند و پیکر آغشته به خونش در جوار مرقد شهید آیت الله مدرس به خاک سپرده شد.

شادی روحش صلوات

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی